Tildeling av tilskudd til Sørreisa K/M speidere

Publisert av Per-Kristian Langaune den 29.12.20.

Onsdag 11. Desember 2013 fikk speiderne i Sørreisa tildelt et tilskudd til drift av klubben og til restaurering av speiderhytta de har ved Steinora i Gumpedalen.

Midlene er overskuddet som vi vil ha etter salget av tulipaner under Lions Tulipanaksjon i 2014. Speiderne skal avholde 40 års jubileum for oppstart av de eksisterende lagene på nyåret. De skal også pusse opp en speiderhytte de har ved Steinora i Gumpedalen. Videre skal de på leir til sommeren.

Sjekken med beløpet kr 8000,- ble overlevert Sørreisa K/M speidere ved gruppeleder Monica Stenslette ved deres julegrøtfest i kjelleren på Sørreisa Kapell onsdag 11. desember 2013. Sjekken ble overlevert av vår President Harald Gustavsen og vårt chartermedlem Ove Roar Ovesen. Harald Gustavsen forklarte hva Lions gjør, og hva Nei til Narkotika symbolet betyr.

Vårt chartermedlem Ove Roar Ovesen fortalte litt om tidligere speiderlag som ble startet etter krigen i 1946 eller 1947. Og om turer, leirer, og aktiviteter han hadde vært med på i regi av speiderlagene.